Μήπως σας μυρίζει ο συμπλέκτης ?
Δυσκολεύεστε να ανεβείτε μια ανηφόρα σε σχέση με πριν ?
Δεν επιταχύνει με ευκολία ?
Είναι βαρύ το πεντάλ του συμπλέκτη ?
Θόρυβος κατά την σύμπλεξη και αποσύμπλεξη ταχύτητας ?
Αν έχετε κάποια από αυτά τα συμπτώματα,προφανώς ήρθε η ώρα για την αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη ή αλλιώς δίσκο πλατό ρουλεμάν.
Πιο κάτω,θα αναλύσουμε τα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται, τον σκοπό του ,καθώς και μια μικρή ανάλυση των συμπτωμάτων με απλούς όρους.
Σετ συμπλέκτη |
Ο συμπλέκτης αποτελεί,ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Γι 'αυτό οποιαδήποτε δυσλειτουργία του,πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα.
Τα κυριότερα συμπτώματα του σετ συμπλέκτη (δίσκο πλατό ρουλεμάν ) είναι μυρωδιά κατά την πορεία ή λίγο μετά από την πορεία ή σε ανηφόρα.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο δίσκος ,το οποίο είναι το υλικό τριβής του συμπλέκτη,χάνει την αρχική του ιδιότητα λόγο της χρήσης,με αποτέλεσμα ο συντελεστής τριβής να μειώνεται σταδιακά και να υπάρχει απώλεια στην μετάδοση της κίνησης δηλαδή να μην μεταφέρονται όλες οι στροφές του κινητήρα στους τροχούς.Έτσι,λόγο ολίσθησης(με κινητήρα και πλατό),παράγεται απότομη επιφανειακή θερμοκρασία στον δίσκο,με αποτέλεσμα την παραγωγή θερμότητας(μυρωδιάς).
Ένα άλλο σύμπτωμα είναι η δυσκολία στο πάτημα του συμπλέκτη ή αλλιώς βαρύ πεντάλ συμπλέκτη, όταν αλλάζουμε ταχύτητες.
Το πλατό εσωτερικά έχει έναν μηχανισμό με χαλύβδινα ελάσματα,τα οποία συνδέονται με το ρουλεμάν του συμπλέκτη,Αυτά λειτουργούν σαν ελατήριο επαναφοράς.Αυτά λόγο χρήσης σκληραίνουν,με αποτέλεσμα το πεντάλ να γίνεται βαρύ.
Στο τέλος είναι θόρυβος από το ρουλεμάν του συμπλέκτη.
Το ρουλεμάν,πιέζει τον μηχανισμό του πλατό,(μέσω των ελατηρίων του πλατό),το οποίο παίρνει εντολή από το πεντάλ του συμπλέκτη.
Αποτελεί και αυτό.ένα πολύ βασικό εξάρτημα του συμπλέκτη και επιπλέον,δέχεται και αυτό πολύ μεγάλες πιέσεις κατά την λειτουργίας του.Έτσι,σταδιακά φθείρεται εσωτερικά,με αποτέλεσμα την παραγωγή θορύβου, συνήθως όταν δεν είναι πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη.